Najpopularniejsze metody znakowania

Większości z nas znakowanie kojarzy się głównie z grawerowaniem, czyli wypalaniem przy użyciu lasera określonego wzoru na powierzchni przedmiotu. Prawda jest jednak taka, że to tylko jedna z wielu metod, które zaliczają się do tej sztuki. Z różnorodnymi technikami znakowania spotykamy się niemal każdego dnia, gdy odwiedzamy siedzibę jakiejś firmy, robimy zakupy czy korzystamy z określonych narzędzi lub akcesoriów. Jeżeli prowadzimy własną działalność biznesową lub zależy nam na wyjątkowym prezencie dla bliskiej osoby, warto zasięgnąć informacji i dowiedzieć się, jakie sposoby tworzenia wzorów są obecnie stosowane. Samo grawerowanie polega na usunięciu wierzchniej warstwy z powierzchni danego przedmiotu. Laser powoduje drobne zagłębienie i pozwala ujrzeć bazowy kolor materiału, schowany pod zewnętrzną powłoką. W ten sposób powstaje kolorystyczny kontrast. Na polakierowanym tle pojawia się kompozycja w formie napisu lub grafiki. Metalowe długopisy z grawerem ozdabia się właśnie w taki sposób. Laser umożliwia błyskawiczne nałożenie wzoru przy zachowaniu idealnej precyzji. W dodatku można go stosować na niemal każdej twardej powierzchni.

Tłoczenie – eleganckie znakowanie na skórzanych elementach

Z pewnością każdy z nas wielokrotnie miał okazję przyjrzeć się notesom kalendarzowym w twardej skórzanej oprawie. Często korzystają z nich biznesmeni lub pracownicy biurowi. Zazwyczaj są to minimalistycznie wykonane zeszyty – z przodu widnieje jedynie rok, na jaki przypada dany kalendarz. Odciśnięta na okładce liczba powstaje właśnie metodą tłoczenia. To subtelna technika, w której wykorzystuje się specjalną matrycę z naniesionym na niej wzorem. Narzędzie, przy wysokiej temperaturze, jest bardzo mocno dociskane do powierzchni przedmiotu. W ten sposób na powłoce powstaje trwała kompozycja. Tłoczenie stosuje się nie tylko do kalendarzy, ale ogólnie na wszelkich skórzanych akcesoriach, takich jak portfele, zakładki na dokumenty, etui czy paski. Produkty tego typu z wybranym przez siebie wzorem możemy od ręki zamówić u specjalistów. Skórzane notesy firmowe będą miłym gestem ze strony szefa wobec pracowników, a portfel z trafionym cytatem okaże się idealnym prezentem dla przyjaciela.

Tampodruk – precyzyjne wykonanie przy najmniejszych powierzchniach

Równie często spotykaną metodą jest tampodruk. Dzięki niemu możliwe jest znakowanie płaskich mniejszych przedmiotów, które wymagają niewielkich rozmiarów wzorów. Specjalna farba nanoszona jest za pomocą gumowego elastycznego tamponu. To idealna technika w przypadku tworzyw sztucznych. Świetnie sprawdza się więc przy ozdabianiu plastikowych długopisów czy breloczków, a także wszelkich małych gadżetów związanych z naszą branżą, którymi zamierzamy obdarować klientów. Jednocześnie jest to jedna z najtańszych form znakowania, a więc szczególnie korzystna dla mniejszych przedsiębiorstw. Jeśli zamierzamy skompletować zestaw prostych akcesoriów, które w przyszłości będą przypominały konsumentom o naszych usługach, metoda tampodruku okaże się świetnym rozwiązaniem. Znakowanie to sprawdzona forma marketingu, dzięki któremu nasza firma zapadnie w pamięć klientom, natomiast grawerowanie laserowe, tłoczenie i tampodruk to tylko przykładowe opcje spośród wielu, jakie mamy do dyspozycji. Dopasujmy idealną metodę do asortymentu, jaki posiadamy, biorąc pod uwagę przede wszystkim materiał i jego gabaryty.